TERCİH YARDIMCISINA HOŞGELDİNİZ…

TERCİH DÖNEMİNDE 200 bin ZİYARETÇİMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ.5 000 SORUYA CEVAP VERDİK.ELİMİZDEN GELDİĞİ KADAR DOGRU YÖNLENDİRMEYE ÇALIŞTIK…TÜM ÖĞRENCİLERİMİZE BAŞARILAR DİLERİZ..

YENİ DÖNEMDE SİZLERE DAHA İYİ YARDIMCI OLACAĞIZ SİTEMİZ 365 GUN 24 SAAT AKTIFTIR. SORULARINIZI SORABİLİRSİNİZ.

PAYLAŞMAK İÇİN FACEBOOKTA PAYLAŞ BUTONUNA TIKLAYINIZ..

ALAN DIŞI TERCİHLER linkine tıklayarak günümüzde popüler olan,bilinmeyen,iş imkanı ve fırsatları gerçektende iyi olan bölümler yer almaktadır.Dikkatle incelemenizi tavsiye ederim.

Meslek Liseleri ünversiteye giriş konusunda ne kadar şansı olduğunu blog alanlarımızda göreceklerdir.Teknoloji fakültelerinin açılması alan dışı tercih yapma imkanı oldukça işlerini kolaylaştırmıştır.Bloğumuzda meslek lisesi bölümlerine yer verdik.

Bölümler ile ilgili yorumlarınızı ve sorularınızı her sayfanın altında yer alan yorum yaz bölümünü kullanarak iletebilirsiniz.

SORU SORMAK İÇİN AŞAĞIDAKİ ALANI KULLANABİLİRSİNİZ.. BU HİZMETTEN YARARLANMASI İÇİN ARKADAŞLARINIZLA PAYLAŞIN…

 

ÖZEL RANDEVU TALEP ETMEK İÇİN TIKLAYINIZ.

5.879 Responses to “TERCİH YARDIMCISINA HOŞGELDİNİZ…”

  • zehra coban:

    Merhaba, tercihlerde acikogretim fakultesini tercih etmis bir arkadasim ama suan pisman ek bir tercih hakki var mi veya ne yapabilir ? Yardimci olursaniz cok seviniriz.

  • Yunus Emre Çoban:

    Merhaba ben geçen yıl hazırlık sınıfı okudum bu yıl sınavsız geçiş olarak ek tercihlere katılma haklım bulunuyor mu? Şimdiden çok teşekkür ettim.

  • Yağmur tan:

    Merhaba ben bu sene 247 puanla istanbul auzefden tıbbi sekreterlik ve dokümantasyon bölümüne yerleştim. Düz lise mezunuyum 2. dönem kontenjanlar boş olursa att ye geçebilir miyim? Şimdiden teşekkür ederim :)

  • sinem:

    merhaba hocam ben bilgisayar mühendisi olmak istiyorum anadolu lisesinde sayısal seçmem gerekiyomuş ama sayısal seçmek istemiyorum ve ben anadolu lisesinde sayısal okursam üniversitede ek puan gelirmi bilgisayar mühendisliği için..?

    • TERCİH UZMANI:

      Merhaba Sinem,
      Sen anadolu lisesinde sayısal da seçsen sözelde seçsen okuldan gelen puanın değişmeyecek :)

  • kubra aslan:

    meraba ben ticaret meslek lisesi mezunuyum alan dışı tercih yapip ek yerlestirmelerde felsefe yazmak istiyorum mumkun mudur?

  • BÜŞRA TATLISU:

    hocam merhabalar
    ben 26 yasındayım 2 yıllık pazarlama bölümü bitirip aöf işletme bölümüne tamamladım.ancak iş bulmada sıkıntı çektiğim için tekrar lys sınavlarına grdim 2 yıllık istanbul üniversitesi sağlık hizmetleri odyoloji bölümü yuzde % 50 + %25 tercih indiirmnden yararlandım. sizce bu blümü tercih etmelimiyim 2 yıl verilen emekler sonunda değicek bir bölüm mü lütfen yardımcı olun.

    • TERCİH UZMANI:

      Merhaba Keşke bu bölüm yerine tıbbi görüntüleme, anestezi, ilk ve acil yardım yazsan daha iyi olurdu

  • büsra atas:

    Hocam meraba. Sizce maliye ve kamu yönetimi bölümlerini tercih etmelimiyim. İş sıkıntısı çekermiyim. Benim için iş bulmak çok çok ònemli bu bölümleri tavsiye edermisiniz?

  • didem gocmen:

    Saglk.meslek lisesi mezunuyum hoc ben.paramedikmianeztesimi y
    yoksa fizyoterapiye mi gecmeliyim

  • Sinem Bozacı:

    Açıköğretim lisesi mezunuyum iki yıllık bölümlerden hangilerini yazabilirim çünkü bazıları sadece meslek lisesi mezunu olanları alıyorsa lütfen yardımcı olur musunuz

    • TERCİH UZMANI:

      Merhaba Gizem,
      Artık iki yıllıklara ygs puanı ile alacak kontenjanı var. Tüm iki yıllıkları tercih hakkın var.

  • nuri başardı:

    ziraat bölümlerini okuduğumuzda mesela tarla bitikileri filan ziraat mühendisi mi ? oluyoruz birde sıralamadan 2000 3000 yüksek yer yazsak gelir mi ?

  • emre sağlam:

    hocam tercih sıralamasında 4 yıllık altta olsa 2 yıllık üstte olsa ilk hangisi tutar başta yazdıklarımız mı yoksa 4 yıllık bölüm diye öncelik 4 yıllığın mı olur ? teşekkürler …

    • TERCİH UZMANI:

      Tabiki puanın üste yazdıklarından hangisi gelirse o tutar. 2 yıllıkların gelme olsaılığı yüksekse 4 yıllıklar ölü tercih olur

  • davut mermer:

    s.a sağlık bölümü düşünüyorum puanım ygs 2 190 ne yapablirim yardımcı olabılırmısınız. özel üniversite düşünüorum.
    sağlığın hangi bölümü daha avantajlı atanma vb gibi.

  • didemvarol:

    merhaba hocam 9380 meram tıp 9490 bu yıl kontenjanlarda düşüş var sizce bu fakülteye yerleşme olasılığım nedir

  • irem can:

    hocam lütfen bunu cevaplayın.size en az 10 kere yazdım herhalde bi kere bile cevap alamadım. benim mf3 sıralamam 31204.sizce gazide eczacılık gelir mi sıralaması 27100.bana gelmez gibi geliyo.gazi gelmezse erciyes gelir mi onun sıralamsı 29.270.hocam bi tane daha sorum olacak.bu yıl tıp fakültelerine kontenjan sınırlaması getirilmiş gibi haberler gördüm.tıpların kontenjanları düşürse tıpa gidemeyenler dişe,dişe gidemeyenler fizyoterapiye,fizyoterapiye gidemeyenler eczacılığa vs vs… gider.bu da sıralamaları yükseltir.sizce böyle bi şey olabilir mi?bi de tıpların kontenjanı düşmüş haberi doğru mu başka bi yerde de arttı diye bi haber gördüm.hocam bi de sizce eczacılığı yazmalı mıyım iş imkanı pek kalmadı diyolar?????

    • TERCİH UZMANI:

      evet tıp kontenjaında düşüş olmuştur. ordan kopanlar dişden yukarı dağılmaya başlar. Ama eczacılık artık tercih edilmiyor. Fizyoterapi seçemeni tavsiye ederim

  • meral erdemir:

    hocam ygs 2 242 erciyes tıbbi labaratuvar teknikleri gelir mi?

  • Melike yıldız:

    Tm1 de 12 binlerdeyim. İşletme yazmayı düşünüyorum ama kararsızım.tm3 te 28 bindeyim.bu yıl hukuk tm 3 ten ilk kez alacak bana gelme ihtimali olur mu?birde MF3 te 20 bindim diş Hekimliği gelir mi? Siz ne dersiniz?Yardımcı olursanız sevinirim.lütfeeennnnnnnn

    • TERCİH UZMANI:

      Melike :) öyle bir tercih arasında kalmışsın ki çok zor. Burada önemli olan senin önceliklerin 3 meslekte birbirinden farklı. Sen hangisine kendini hazır hissedersen ona önecelik vermelisin. Mesleklri araştır ve ona göre yol çiz.

  • Elif alab:

    Hocam hep beni atlıyorsunuz :(
    Hocam düz lise mezunuyum Y-ygs1 230 puan 579 bin sıralamam Y- ygs2 216 puan sıralamam 707 bin hocam 2 yıllık sağlık alanında devlette şansım var mı çok merak ediyorum lütfen yaaa :(

    • TERCİH UZMANI:

      Merhaba elif,
      Bu sene sağlık bölümlerinin puanlrı ilk defa oluşacak ve tahmini hedef kitleler belli gibi. Ama 250-260 puan civarı yığılabilir. Fakat tercih yapın yinede süprizler olabilri.

  • Tuğçe:

    HOCAM MERHABALAR BEN SORUMUN CEVABINI ALAMADIM TEKRAR SORAYIM ÖZELDE ELEKTRONÖROFİZYOLOJİ DİYALİZ FİZYOTERAPİ PATOLOJİ DİYALİZ ODYOMETRİ GELİYOR BU BÖLÜMLERİ TERCİH ETME SIRAM NASIL OLMALI HANGILERİNİ DAHA ÇOK ÖNERİRSİNİZ

  • betül uğur:

    ben kız meslek lisesi mezunuyum ygs-4 puanım obp ile 260.bölümüm gıda.sınavsız geçiş ile paremadik(acil tıp teknisyenliği)ne geçiş yapabilir miyim.Şimdiden teşekkür ederim :)

  • ibrahim yayla:

    Merhaba
    Ben teknik lise elektirik elektronik mezunuyum . 2 yıllık sınavsız geçişle uçak teknolojisi bölümüne geçmek istiyorum . OBP puanı ile özel üniversitelere tam burslu olarak yerleşme sansım var mı yoksa özel üniversiteler için ygs puanı mı gerekiyor öyle birsey duymustum tercih yapmadan önce size sormak istedim . Devlet gibi sadece obp ile yerleşebilir miyim ??

  • seher özyurt:

    hocam merhaba bn MF3 159 bindeyım hemşirelik gelirmi

  • aslı armağan:

    40.000 deki bir kişi 20.000 deki bir yere girebilir mi?

  • Büşra koç:

    Eczacılık mı fizyoterapislik mi eczacılık olsa sizce bezmialem eczacılık mı (tam burslu) istanbul eczacılık mı aynısı fizyoterapislik içinde bezmi alem mi yoksa istanbul mu ? Bir şey daha sormak istiyorum tercihlerimizi kaç bin aralığında yapmalıyız ben 19 bindeyim diş gelmesini istiyorum ama ne olur olmaz başlka bir bölümfe yazıcağım sizce erzurum diş gelir mi yardımcı olursanız çok sevinirim

    • TERCİH UZMANI:

      Merhaba Büşra,
      Eğer ileride kendi eczaneni açmak istyorsan eczacılık yazman yerinde olur. Ama ben biryere bağlanmam esnaflıkta yapamam dersen Fizyoterapi tabiki mantıklı seçim olur. İstanbul üniversitesini yazmanı tavsiye ederim. Tercih sıralamanda en fazla 200-300 kişi gerilere inmelisin.

  • furkan karaüzüm:

    hocam iki yıllık istiyorum beni pişman etmicek geleceği olan bişey okumak istiyorm düz lise mezunuyum. ilk kez girdim sınava

  • ANIL ÇOTALA:

    Hocam merhaba benim tm3 te 24.712 sıralamam var hukuk fakülterini tercihlerime yazmak istiyorum sizce hangi fakülteri yazmaliyim ben çukuruva hukuk fakültesini istiyorum sizce oraya yerleşme imkanım var mı?

    Teşekkürler şimdiden hocam.

    • TERCİH UZMANI:

      Merhaba Anıl,
      Senin en fazla geçmiş yıllar ki tm-2 sıralamasına göre 24.200 ve üzerini yazman lazım. Dolayısıyla adana gelmesi zor.

  • erdem soykan:

    Merhaba hocam bir önceki mesajıma görmediniz galiba yardımınzı rica ediyorum. kendi bölümümden tercih yapıcam puanım tm1 233 sıralama 398 bin , istediğim bölüm ise Muğla turizm işletme 226 siralama 394 bin , tutma ihtimali nedir acaba ?kendi bölümümü seçtiğim için ek puan gelcek diye biliyorum lütfen yardımcı olurmusunuz….

  • Sadiye Arıcan:

    Ts 2 sıralamam 200 bin edebiyat 2 öğretim gelme ihtimali var mı ?

    • TERCİH UZMANI:

      Merhaba Sadiye,
      Eğer açıköğretim yazarsan gelebilir. Fakat 200 bin ile örgün gelmesi mümkün gözükmüyor

  • nilay güneş:

    Hocam merhaba benim tercih puanım ygs5 243.40514 ygs6 da 220.14610 4 yıllık lojistik bölümü olurmu yada 2 yıllk bide 4 yıllık kazanamazsam boş kontejyan varsa 4 yıllık bi üniversiteye gideblrmym

    • TERCİH UZMANI:

      Merhaba 4 yıllık lojistik gelmesi çok zor. Fakat yerleşemezsen ek yerleştirmlere tekrar tercih hakkın bulunmakatdır.

  • irem:

    Hocam Merhaba
    Ben tm 2 de 100 bindeyim sınıf öğretmenliğinin gelmesi için kaç binden babaşlamam gerekiyor birde çok talep var sınıf öğretmenliği ne açıkta kalmak isteyorum

  • burcu kaya:

    Iyi aksamlar hocam ygs2 puanim okul puaniyla 195 oluyo acca ilk yardm ve acil yazarsam ozeldn gelme ihtimali varr mi yoksa da hangilerinin glme ihtimali var bana ne onerirsiniz

SORUNUZU YAZINIZ

KİMLER GELDİ KİMLER GEÇTİ
ONLINE: 2
BUGUN: 200
BU HAFTA: 1001
TOPLAM ZİYARETÇİ: 298818
BİRAZDA MOLA VERELİM
REKLAM ALANI